Nemrég múlt 140 éves a vár oldalán felkapaszkodó Budavári Sikló
A királyi vár különböző hivatalaiban dolgozó hivatalnokoknak elegük volt abból, hogy minden nap fel kellett mászniuk az irodájukhoz a Várhegyre. Az ő életük megkönnyítésére épült meg 1840-ben a gőzvontatású drótkötélpálya, amelyen egymással ellentétes irányban emelkedik, illetve ereszkedik a két kocsi. A második világháborúban tönkrement közlekedési eszköz 1986-ig aludta "csipkerózsika" álmát, amíg újra megindulhatott, de most már villanymotorral hajtva a füstölgő gőzgép helyett. A Budavári Sikló 48 százalékos emelkedésű pályájának hossza 95 méter. Az alsó és felső állomás közti szintkülönbség 50 méter.
Csanády László és Széles Júlia videómeséje, erről a közlekedési eszközről szó.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.